Acasa Membri Istoric Modele Materiale Reparatie - Modificari Tutoriale Moto Trasee Harti Stiri Moto Download Contact Forum
Cautare
Zona Membri
Retine Parola

Recuperare Parola | Cont Nou
Facebook
 
Tenere in lume
Club Tenere Spania
Club XT600 Brazilia
Club XTZ Polonia
Forum Super Tenere Franta
Forum XTZ750 Olanda
Grupul Yahoo! al posesorilor de XTZ750
Horizons Unlimited
Rallye Tenere
Super Tenere Cehia
Tenere Club Danemarca
Tenere Club Elvetia
Tenere Club Franta
Tenere Club Germania
Tenere Club Italia
Tenere Club Olanda
Tenere Club Ungaria
Tenere Legend
Tenere Ungaria
TONC Portugalia
XT Tenere Austria
XTZ Club Italia
Parteneri
Mobila NMD
Unimotors.ro - Piese si accesorii
MotoSpecs - Specificatii tehnice moto
Motorcycle Luggage & Panniers - NSEW Moto
Erori auto-moto
Comunitatea erori.ro
Manuale de reparatie
Monitorizare WEB
Materiale Reparatie - Modificari - Yamaha Super Tenere - XTZ 750 (3LD) - Roti/Pneuri
 Schimbarea rulmentilor rotii fata Postat de Domusciuc Bogdan la data 24.02.2009 
Schimbarea rulmentilor la Super Tenere ar trebui facuta cam intre 50-60.000 km sau mai repede daca acestia incep sa scartie ( semeringul de protectie s-a deteriorat si a intrat apa,nisip, praf; acesta este cazul extrem) sau daca au capatat uzura normala dupa un anumit tip de folosire. Acest joc se poate auzi foarte bine pe piatra cubica,drum pietruit la viteze foarte mici 10-20km/h.

Tipul rulmentiilor este 6302. Cei originali sunt marca Koyo. Se pot pune rulmenti SKF care sunt foarte buni. Eu am gasit sa cumpar rulmenti marca Timken, care sunt si ei foarte buni.

Toata operatiunea dureaza cam 3-4 ore.

Prima oara se va suspenda roata din fata. Exista 3 variante: motocicleta se va ridica cu un troliu ( cazul meu ), ori o ridicati pe cricul central ( daca aveti ) ori bagati ceva sub scutul motorului ( cric,busten )
Imagine: 6264651.JPG  Imagine: 3330182.JPG  Imagine: 5295703.JPG  Imagine: 463096PICT7316.jpg 

Dupa ce sunteti sigur ca motocicleta este asigurata bine incepe demontatul.
Prima oara se vor scoate suruburile care fixeaza protectiile discurilor de frana. Se va desfilata piulita cablului de kilometraj de pe melc si apoi se vor scoate etrierele prin desfiletarea celor 4 suruburi cate 2 pe fiecare etrier.
Se scoate stiftul ( siguranta ) care blocheaza piulita axului de roata. Se desfileteaza piulita ( se vor folosi cheile din trusa de scule a motocicletei ). In cazul in care axul nu iese usor, nu bateti direct in filet!!!! folositi un dorn de bronz!
Imagine: 9431414.JPG  Imagine: 7657745.JPG 

Dupa ce ati eliberat roate de pe furca veti scoate urmatoarele.
Din partea stanga melcul de kilometraj, acesta iese foarte usor doar prin simpla extragere de pe butucul rotii.
Imagine: 893616.JPG 
Melcul pe butuc

Imagine: 1630257.JPG 
Cele 3 urechi care agreneaza rotile dintate ale melcului

Imagine: 9548308.JPG 
Melcul de kilometraj ( acesta trebuie sa fie gresat bine, in cazul in care vedeti ca are rugina in interior, trebuie neparat curatat, se va folosi un degripant si apoi se va unge bine cu vaselina )

Partea dreapta a butucului ( distantierul dintre furca si rulment+gulerul de cauciuc, care protejeaza semeringul )
Imagine: 06849.JPG  Imagine: 40789110.JPG  Imagine: 80455711.JPG  Imagine: 56992712.JPG 
Pe acest distanter se va aplic un strat subtire de vaselina, mai multa se va pune intre semering si rulment.

Acum pentru scoatere rulmentilor se va confectiona o tija care la un capat trebuie sa aiba cu guler lat cam de vro 2-3 mm, gros tot 2-3mm
 Imagine: 106669tija.jpg 

Roata se va aseza pe 2 bucati de lemn, marginea lemnului se va aseza cat mai aproape de baza discului ( liniile din imagine reprezinta locul optim de asezare a lemnelor ) altfel se pot stramba discurile.
Imagine: 54208613.JPG
 
Cu ajutorul tijei se va impinge in lateral distantierul dintre cei 2 rulmenti pentru a crea un mic spatiu in care gulerul tijei ar putea sa "agate" camasa interioara a rulmentului. Se vor aplica lovituri diametral opuse in camasa rulmentului.
Imagine: 395937bis.jpg

Acestea sunt vechii rulmenti + distantierul dintre rulmenti.
Imagine: 20119614.JPG 

Semeringul rulmentului drept
Imagine: 67408115.JPG

Este recomandat sa cumparati rulmenti capsulati in ambele parti cu protectii de cauciuc ( 2RS ). Inainte de montare se va scoate una din protectii, se vor umple cu vaselina si se pune protectia la loc. Pentru introducerea rulmentilor se va folosi o teava cu diametrul mai mic cu 1mm decat cota exterioara a camasii exterioare a rulmentului!!! NU se va bate in camasa interioara a rulmentului!!!!


Acest material este proprietatea www.tenereclub.ro. Copierea, modificarea sau publicarea este interzisa fara acordul scris al autorului!