Acasa Membri Istoric Modele Materiale Reparatie - Modificari Tutoriale Moto Trasee Harti Stiri Moto Download Contact Forum
Cautare
Zona Membri
Retine Parola

Recuperare Parola | Cont Nou
Facebook
 
Tenere in lume
Club Tenere Spania
Club XT600 Brazilia
Club XTZ Polonia
Forum Super Tenere Franta
Forum XTZ750 Olanda
Grupul Yahoo! al posesorilor de XTZ750
Horizons Unlimited
Rallye Tenere
Super Tenere Cehia
Tenere Club Danemarca
Tenere Club Elvetia
Tenere Club Franta
Tenere Club Germania
Tenere Club Italia
Tenere Club Olanda
Tenere Club Ungaria
Tenere Legend
Tenere Ungaria
TONC Portugalia
XT Tenere Austria
XTZ Club Italia
Parteneri
Mobila NMD
Unimotors.ro - Piese si accesorii
MotoSpecs - Specificatii tehnice moto
Motorcycle Luggage & Panniers - NSEW Moto
Erori auto-moto
Comunitatea erori.ro
Manuale de reparatie
Monitorizare WEB
Materiale Reparatie - Modificari - Yamaha Super Tenere - XTZ 750 (3LD) - Accesorizari / Intretinere
 Montarea becurilor bi-xenon Postat de Domusciuc Bogdan la data 13.05.2009 
Cu totii stim ca Super Tenere-ul sta cam prost la capitolul lumini. Pentru cei care nu vor sa isi montez xenon, pot apela la o varianta mai ieftina prezentata aici.

Eu am ales bec bi-xenon la 35W, culoare 4300 K (alb pur), cu soclu H4,  intensitatea luminii 3200 lumeni (1000 lumeni au becurile actuale de pe motocicleta, halogen "blue vision" la 55W). Schimbarea fazelor se face ajutorul unui electromagnet, care trage si elibereaza balonul de sticla cu tot cu electrozi in soclul becului, deci nu afecteaza flash-urile si schimbarea de faza, incarcarea becului facandu-se doar la pornirea instalatiei. Timpul de incarcare este aproximativ 10 sec. Este un kit plug&play si  nu este nevoie de mari cunostinte pentru montaj.

Pentru a fixa cat mai bine becul cu soclul H4 am folosit un soclu P45 (soclu intalnit la becurile pentru Dacie) pe care il ciopartim putin.

Imagine: 151281.JPG 
Vom lua un bec cu soclu P45 si vom extrage "palaria". Pentru asta il vom pune pe un suport (eu am folosit menghina) si aplicam cateva lovituri de ciocan in papuci becului.

Imagine: 2360112.JPG  Imagine: 4186733.JPG  Imagine: 5919424.JPG 
Cu ajutorul unei dalti cu tais semirotund largim gaura pentru ca soclului H4 sa se aseze foarte bine in acest soclu.

Imagine: 125545.JPG 
Se vor taia fante in soclul P45 pentru pozitionarea corecta a becului in far ( A se acorda multa atentie acestui proces pentru ca in caz de "erori la taiere" pe faza scurta fascicolul de lumina nu va batea corect )

Imagine: 7669606.JPG  Imagine: 1129747.JPG 
Soclul becului H4

Imagine: 649108.JPG  Imagine: 1765210.JPG 
Soclul confectionat de noi asezat pe soclului becului. Dupa ce aceste 2 piese se "pupa" bine, de preferabil a se monta provizoriu in far, se monteaza ansamblul de faruri pe motocicleta. Se verifica daca fascicolul de lumina "bate" corect, in caz de probleme se mai ajusteaza pozitia becului cu ajutorul suruburilor de reglaj de pe bec.

Imagine: 14659311.JPG  Imagine: 887612.JPG 
Dupa ce am facut ultimile reglaje si becul sta bine in far aplicam un strat de silicon (eu am folosit un silicon rezistent la temperatura) intre soclul becului si adaptorul creat.

Imagine: 31836113.JPG  Imagine: 46476014.JPG  Imagine: 56598115.JPG 

Se aseaza becul in far si se lasa minim 4-5 ore, pentru ca siliconul sa se intareasca bine. Cat timp lasam la intarit se monteaza restul instalatiei. Dupa ce s-a intarit se scot becurile din far si se taie excesul de silicon.

Imagine: 3710010025.JPG 
Se pun protectiile de cauciuc peste becuri pentru a le proteja de apa.

 
Imagine: 24886916.JPG  Imagine: 70843717.JPG 
Suportul balast-urilor, confectionat din tabla de inox.

Imagine: 8888718.JPG 
Locul de amplasare al balast-urilor ( sub bord in partea dreapta(zona turometrului))

Imagine: 67721219.JPG  Imagine: 7815320.JPG  Imagine: 3344821.JPG  Imagine: 59371922.JPG 
Balast-urile montate. Intre tabla suportului si balast-uri am pus un strat de cauciuc crud, pentru a reduce vibratiile.

Imagine: 44949723.JPG  Imagine: 9943924.JPG 
Fiind instalatie auto firele sunt destul de lungi fapt pentru care le-am scurtat. Toate innaditurile le-am cositorit. Pentru izolare am folosit ca prim strat o banda izoler din cauciuc crud peste care am venit cu banda izoler din pvc.


Imagine: 20751527.JPG 
Releul de protectie si de schimbare de faza l-am montat corpul din plastic al farurilor, exact intre faruri

Imagine: 94419026.JPG
Se poate vedea noua amplasare a releului de semnalizare

Imagine: 66467228.JPG  Imagine: 6867829.JPG 
Instalatia pozata, forma finala.
 
Imagine: 12957faza_scurta.jpg  
Faza scurta

Imagine: 447653faza_lunga_2.jpg  
Faza lunga

A meritat din plin montarea acestor becuri. Conducerea pe timp de noapte a devenit mult mai sigura.


Garantia instalatiei este de 12 luni, in acest timp produsele defecte se schimba pe loc.
Pretul instalatiei H4 - 430 ron cu transport si balasturi super slim (dimensiuni balast: 14X75X60 mm)


Imagine: 162782bi_xenon_h4.jpg 

A - Locul unde se produce descarcarea electrica pentru a genera fascicolul de lumina (sa il numin "globul luminos") (filamentul la bec halogen)
B - Pozitia "globului luminos" pe faza scurta
C - Pozitia "globului luminos" pe faza lunga

Poza kit-ului:
Imagine: 279167DSC_4768.JPG 
Se pot observa: 2 becuri, 2 balasturi, 2 invertoare, 1 releu de protectie/comutare faze


Acest material este proprietatea www.tenereclub.ro. Copierea, modificarea sau publicarea este interzisa fara acordul scris al autorului!