Acasa Membri Istoric Modele Materiale Reparatie - Modificari Tutoriale Moto Trasee Harti Stiri Moto Download Contact Forum
Cautare
Zona Membri
Retine Parola

Recuperare Parola | Cont Nou
Facebook
 
Tenere in lume
Club Tenere Spania
Club XT600 Brazilia
Club XTZ Polonia
Forum Super Tenere Franta
Forum XTZ750 Olanda
Grupul Yahoo! al posesorilor de XTZ750
Horizons Unlimited
Rallye Tenere
Super Tenere Cehia
Tenere Club Danemarca
Tenere Club Elvetia
Tenere Club Franta
Tenere Club Germania
Tenere Club Italia
Tenere Club Olanda
Tenere Club Ungaria
Tenere Legend
Tenere Ungaria
TONC Portugalia
XT Tenere Austria
XTZ Club Italia
Parteneri
Mobila NMD
Unimotors.ro - Piese si accesorii
MotoSpecs - Specificatii tehnice moto
Motorcycle Luggage & Panniers - NSEW Moto
Erori auto-moto
Comunitatea erori.ro
Manuale de reparatie
Monitorizare WEB
Materiale Reparatie - Modificari - Yamaha Super Tenere - XTZ 750 (3LD) - Accesorizari / Intretinere
 Spalarea instalatiei de franare fata Postat de Domusciuc Bogdan la data 02.03.2009 
Sistemul de frana al motocicletei este foarte si de aceea acesta trebuie sa fie in perfecta stare de functionare. O proasta functionare a sistemului de franare poate duce la mersul infranat al motocicletei, poate duce la o uzura rapida/neuniforma a placutelor de frana sau in cel mai grav caz poate duce la producerea unor accidente cand frana nu raspunde corespunzator la comenzi.

Se recomanda ca lichidul de frana sa fie schimbat 1/an. Se va folosi un lichid de frana de calitate, pe fata DOT 4 iar pe spate DOT4 sau DOT3.

Se va goli instalatia fata de lichidul de frana. Se va scoate capacul pompei de frana prin desfiletarea celor 2 suruburi.
Imagine: 3028565bis.JPG 

Pentru golirea instalatiei se vor desface niplurile de aerisire de pe fiecare etrier; pentru a nu stropi etrierul,janta sau cauciucul si pentru a recupera lichidul de frana(daca acesta este in stare buna) se va introduce un furtun pe niplul de aerisire.
Imagine: 7578976.JPG 

Ca vas de recuperare se va folosi un borcan ( de preferat unul in care a fost "Mustarul Studentului" :lol: )
Se va proceda la fel pentru ambele etriere!
Imagine: 2880407.JPG

Dupa ce s-a golit instalatia de lichid de frana se va desface suburul care prinde capatul furtunului de frana de etrier(Atentie!!! A nu se pierde saibele de etansare, cele de cupru). Apoi se slabesc suruburile care fixeaza placutele de frana(incercuite in poza cu bleu) iar apoi se desfac suruburile care fac prinderea etrierului de furca.
Imagine: 6695301.JPG  Imagine: 713902.JPG 

Poze cu etrierul
Imagine: 10065604.JPG  Imagine: 1153785.JPG  Imagine: 4778216.JPG  Imagine: 6179717.JPG 

Se vor scoate suruburile de pe etrier
Imagine: 650763.JPG  Imagine: 3397758.JPG 

Se va scoate tabla (ea are rol de arc) care tine placutele tensionate
Imagine: 8140379.JPG  Imagine: 9946810.JPG 

Se scoate de pe etrier suportul pe care acesta culiseaza la actionarea manetei de frana
Imagine: 87763211.JPG 

Mizeria care se formeaza in etrier
Imagine: 93479612.JPG  Imagine: 40132913.JPG  Imagine: 21953314.JPG 

Se vor pune toate intr-un vas pentru spalat
Imagine: 31828915.JPG 

Spalarea etrierului se va face cu alcool pentru ca acesta nu ataca garniturile(spirt medicinal)
Imagine: 87266116.JPG 

Dupa spalare acestea se intind pe o hartie curata si se lasa zvantat
Imagine: 11229017.JPG 

Am avut  probleme cu un etrier, anume cu sistemul de culisare. Aveam un bolt blocat in etrier ... dupa multe incercari de scoatere "normale "folosind degripant, lichid de frana am renunant si am trecut metode mai dure.
Am desfiletat piulita incercuita in poza cu imbus de 6.
Imagine: 48693418.JPG  Imagine: 1226319.JPG 

Apoi am improvizat o mica presa de extragere. Se poate vedea in poza(in poza nu este prinsa saiba cu rol de capac de la capatul opus al axului care trebuie extras)
Imagine: 30475920.JPG 

Axul dupa extragere, cam corodat de rugina dar dupa curatare arata destul de bine
Imagine: 21665121.JPG 

Pistonasele dupa curatare si lustruire (se lustruiesc bine cu o carpa). In momentul in care se introduc la loc in etrier pistonasele se vor unge cu putin lichid de frana.
Imagine: 1621322.JPG 

Parca nu mai sunt asa murdare.
Imagine: 59649923.JPG  Imagine: 95408724.JPG  

Singurul aspect care trebuie avut in vedere la ansamblarea etrierului sunt mini-burdufurile dintre etrier si bolturile sistemului pe care culizeaza.Bolturile la introducere se vor unge bine cu vaselina iar in interiorul burdufului se va pune vaselina.


Imagine: 28592026.JPG  Imagine: 91585527.JPG



Acest material este proprietatea www.tenereclub.ro. Copierea, modificarea sau publicarea este interzisa fara acordul scris al autorului!